Dieta na cellulit – co jeść, aby pozbyć się pomarańczowej skórki?

Dieta na cellulit znacznie pomaga pozbyć się tej przypadłości. Wiele kobiet nie przywiązuje jednak należytej wagi do tego, co je. Przez to walka z cellulitem nie przynosi efektów. Dlaczego? Ponieważ niektóre składniki odżywcze zawarte w pożywieniu regulują wiele procesów odpowiedzialnym za powstanie pomarańczowej skórki. Dlatego poznaj je teraz i koniecznie wprowadź do swojego menu. Co zatem powinnaś jeść i pić?

Zielona herbata na cellulit

O zielonej herbacie zapewne słyszałaś już wiele razy, a zwłaszcza o jej właściwościach odchudzających. Nic w tym dziwnego, że napój ten jest ceniony przez panie, które chcą pozbyć się nadmiaru kilogramów, ale nie tylko. Okazuje się, że zielona herbata mocno wspomaga walkę z cellulitem, ponieważ zawiera w składzie teobrominę, która uwalnia komórki tłuszczowe.

Kolejną zaletą zielonej herbaty jest przyspieszenie metabolizmu, spalanie tłuszczu oraz zmniejszenie wchłaniania cukru podczas procesu trawienia. Jej liście zawierają także witaminy: A, B, C, E i PP. Poza tym, w jej składzie znajduje się potas i cynk. Ten drugi odpowiada m.in. za zdrowie włosy i paznokcie. Dlatego dieta na cellulit powinna zawierać w menu zieloną herbatę.

Pamiętaj, żeby nie zalewać liści wrzątkiem, lecz odczekaj 3 minuty. Dzięki takiemu sposobowi parzenia, wydobędziesz najcenniejsze właściwości zielonej herbaty.

Dieta na cellulit – produkty pełnoziarniste

Dieta na cellulit powinna składać się z produktów pełnoziarnistych. Dlaczego? Ponieważ zawierają w składzie błonnik, który zapobiega wchłanianiu cukrów podczas procesu trawienia. Składnik ten wspomaga usuwanie toksyn z organizmu, które przyczyniają się do powstawania cellulitu. Pamiętaj, że o produktach pełnoziarnistych nie zawsze świadczy ich ciemny kolor. Dlatego uważnie czytaj etykiety i nie sugeruj się wyłącznie kolorem, który może być sztuczny. Do produktów pełnoziarnistych zaliczamy: ciemne pieczywo, ciemny makaron, ciemny ryż, otręby i płatki owsiane.

Dieta na cellulit – brokuły

Twoja dieta na cellulit koniecznie powinna zawierać brokuły. Dlaczego? Ponieważ to znakomity sprzymierzeniec w walce z pomarańczową skórką. Warzywa te zawierają w składzie kwas liponowy, który hamuje twardnienie kolagenu w skórze, co jest przyczyną powstawania cellulitu. Z drugiej strony brokuły zawierają duże stężenie witaminy C, która nie tylko podnosi odporność organizmu, lecz także wzmacnia naczynka krwionośne oraz wspomaga produkcję kolagenu. A proces ten hamuje powstawanie zmarszczek i cellulitu.

Dieta na cellulit – jaja kurze

Jaja kurze, a dokładnie ich żółtka słynną z zawartości cholesterolu. Z drugiej strony jednak, zawierają wiele cennych witamin i minerałów, które przyspieszają oczyszczanie organizmu oraz odżywiają go. Dzięki temu masz szansę szybciej pozbyć się pomarańczowej skórki. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich ilością w diecie.

Dieta na cellulit – banany

Banany zna chyba każdy, jednak mało kto wie, że mogą wspomagać redukcję cellulitu. Dlatego warto, aby znalazły się w Twojej diecie na cellulit. Zawierają w składzie dużo magnesu i potasu, które korzystnie wpływają na pracę serca i układu mięśniowego. Potas usprawnia procesy krążenia, dzięki czemu redukcja cellulitu następuje szybciej. Warto dodać, że owoce te zawierają w składzie również cynk, który wpływa na jędrność i elastyczność skóry.

Dieta na cellulit – kurkuma

Kurkuma w kuchni zyskuje ostatnimi czasy coraz większą popularność. Przyprawa ta zawiera mnóstwo antyoksydantów, przyspiesza przemianę materii, spalanie tłuszczu oraz zmniejsza obrzęki. Dlatego postaraj się, aby w Twojej diecie na cellulit zalazła się kurkuma. Dodawaj ją zup, kanapek i innych dań.

Foto: https://pixabay.com/pl/photos/zupa-warzyw-brokuły-pora-pieprz-2897649/

Podobne artykuły