6 typów tkanki tłuszczowej i sposoby na jej spalanie

Z pewnością zauważyłaś, że istnieje wiele sposobów na walkę z nadwagą i na uzyskanie smukłej sylwetki. Dlaczego więc nie każda kobieta osiąga efekty w walce z kilogramami? Ponieważ istnieje 6 typów tkanki tłuszczowej i pewna metoda, która powoduje redukcję wagi u jednej kobiety, może okazać się zupełnie bezwartościowa dla innej. Poznaj więc 6 typów tkanki tłuszczowej, bo to pozwoli Ci na redukcję fałdek tłuszczu i uzyskanie smukłej sylwetki.

1. Tkanka tłuszczowa równomiernie rozmieszczona na całym ciele

Ten rodzaj tkanki tłuszczowej odkłada się u kobiet, które dostarczają do organizmu więcej kalorii niż są w stanie spalić. Najprościej mówiąc, powodem jest spożywanie zbyt dużej ilości obfitych posiłków i siedzący tryb życia. Najczęściej kalorie te pochodzą ze słodyczy, z białego pieczywa i napojów słodzonych. Cukier zawarty w tych produktach powoduje szybkie uczucie sytości i zarazem szybkie uczucie głodu, co powoduje ponowne sięganie po jedzenie i tym samym objadanie się.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Przede wszystkim należy zrezygnować z białego cukru, słodyczy oraz napojów słodzonych. Zamiast nich warto sięgnąć po owoce, które są zdrowe i mniej kaloryczne. Poza tym, w diecie powinny znaleźć się produkty pełnoziarniste, które utrzymują uczucie sytości na dłużej po spożyciu posiłku.

W celu skutecznej walki z tym rodzajem tkanki tłuszczowej należy zadbać o aktywność fizyczną. Warto trenować marszobiegi, pływanie lub ćwiczenia aerobowe. Ważna jest systematyczność i czas trwania ćwiczeń, który wynosi min. 30 minut.

2. Tkanka tłuszczowa rozmieszczona w górnych partiach ciała

Ten rodzaj tkanki tłuszczowej często występuje u kobiet, które cierpią na depresję lub odczuwają przewlekły stres. W celu złagodzenia napięcia sięgają po słodycze, choć nie zawsze. Długotrwały stres powoduje wydzielanie kortyzolu, który sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej w górnych partiach ciała. Dlatego twierdzenie, że kobiety chudną pod wpływem stresu, często jest błędne.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Przede wszystkim należy unikać długotrwałego stresu, a jeśli to nie możliwe to warto zadbać o czas na relaks. Znakomitym sposobem relaksacji jest medytacja lub ćwiczenia oddechowe, które są łatwe do wykonywania i przynoszą szybki efekt.

Kolejnym sposobem jest zielona herbata, która nazywana jest często ,,naturalnym spalaczem tluszczu”. Już 1 filiżanka zielonej herbaty dziennie może sprawić, że zauważysz efekty w redukcji fałdek tłuszczu.

3. Tkanka tłuszczowa rozmieszczona w dolnych partiach ciała

Częstym powodem odkładania tkanki tłuczowej w dolnej części ciała jest nadmiar glutenu w diecie lub brak śniadania. Dlatego kobiety, które zmagają się z tym rodzajem tkanki tłuszczu często przechodzą na dietę bezglutenową.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Pierwszym krokiem jest aktywność ruchowa, która aktywuje dolne partie mieśni. W tym celu warto chodzić po schodach, na steperze lub uprawiać marszobiegi. Poza tym, należy zadbać o wartościowe śniadanie z produktami pełnoziartnistymi. Śniadanie przyspiesza metablizm, ponieważ organizm nie odkłada zapasów kalorii w postaci fałdek tłuszczu.

4. Tkanka tłuszczowa w okolicach brzucha i bioder

Ten rodzaj tkanki tłuszczowej najczęściej jest skutkiem spożywania dużych ilości cukru rafinowanego, alkoholu (piwa) oraz insulinoodporności, która powoduje osłabione przyswajanie węglowodanów.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Przede wszystkim należy ograniczyć do minimum, a najlepiej całkowicie zrezygnować z cukru rafinowanego oraz alkoholu. Poza tym, warto zadbać o aktywność ruchową i systematycznie uprawiać sport, np. marszobiegi lub fitness.

Ważne jest również menu składające się z 4-5 posiłków dziennie. Taki rozkład przyspiesza przemianę materii, zapewnia sytość oraz nie powoduje rozciągania żołądka.

5. Tkanka tłuszczowa obejmująca okolice pasa i nogi

Ten rodzaj tkanki tłuszczowej najczęściej obejmuje brzuch, biodra i nogi. Bywa pozostałością po ciąży, podczas której dochodzi do obrzęku nóg.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Przede wszystkim należy unikać słonych przekąsek i soli w diecie, która powoduje zatrzymanie wody w organizmie. Warto w ramach relaksu umieszczać nogi w górze, np. na poduszce.

6. Tkanka tłuszczowa rozmieszczona na brzuchu i plecach

Najczęściej występującą przyczyną jest siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej. Również kobiety, które przeznaczają zbyt małą ilość godzin na sen często skarżą się na ten rodzaj otyłości. Wysiłek fizyczny jest niezbędny nie tylko dla zachowania zdrowia, lecz także do prawidłowej pracy przemiany materii.

Jak spalić ten rodzaj tkanki tłuszczowej?

Przede wszystkim należy uprawiać sport, np. marszobiegi, energiczne spacery lub treningi fitness. Poza tym, należy zadbać o dobry sen, czyli kłaść się do łóżka, gdy pojawi się uczucie senności, a wstawać o jednakowej godzinie.

Dieta powinna zawierać błonnik, który znajduje się w produktach pełnoziarnistych. Składnik ten nie tylko przyspiesza odchudzanie, lecz także powoduje szybsze wydalanie toksyn z organizmu.

Pamiętaj, że gromadzenie się tkanki tłuszczowej może być spowodowane genami lub chorobą. Warto jednak w pełni zadbać o zdrową dietę i ruch, bo to sprzyja nie tylko sylwetce, lecz także zdrowiu.

Foto:  https://pixabay.com/pl/photos/brzuch-ciała-kalorii-dieta-2354/

Podobne artykuły