7 drobnych nawyków…, czyli odchudzanie na autopilocie

Wiele kobiet chce schudnąć, aby czuć się dobrze w swojej sylwetce, ale szybko traci motywację. Najczęściej pojawia się 100 usprawiedliwień i zrzucanie winy na brak silnej woli, na geny, na otoczenie, itd. Jednak do nadwagi najczęściej prowadzą nawyki, czyli schematy zachowań, które są coraz mocniej utrwalane w mózgu. Dokładnie chodzi o złe nawyki żywieniowe, które prowadzą do tycia. Poznaj więc 7 drobnych nawyków, które sprawią, że odchudzanie stanie się łatwiejsze.

1. Spożywaj posiłki wyłącznie przy stole

Wiele kobiet cierpiących na nadwagę wyrobiło sobie nawyk jedzenia przed telewizorem. Najczęściej dochodzi do tego podczas oglądania ulubionego serialu, co prowadzi do sięgania po jedzenie i drastycznego zwiększenia liczby spożywanych kalorii. Dlatego, jeśli chcesz schudnąć to zacznij jadać przy stole lub w kuchni. Jeśli podczas seansu TV lubisz podjadać tuczące przekąski, np. chipsy, to z góry ustal porcję, jaką zjesz. Najlepiej wsyp je do miseczki, a resztę schowaj.

2. Przeznacz czas wyłącznie na jedzenie

Często bywa tak, że wiele kobiet z braku czasu spożywa posiłki w biegu, np. w aucie, idąc ulicą, itd. To powoduje, że spożywają większą liczbę kalorii niż rzeczywiście potrzebują. Poza tym, szybkie jedzenie prowadzi do rozciągania żołądka, który z czasem domaga się coraz większych porcji posiłków. I tak zaczyna się błędny krąg otyłości. Dlatego wyrób sobie nawyk spożywania posiłków w miejscach do tego przeznaczonych. W trakcie jedzenia skup się wyłącznie na tym i odłóż inne rzeczy w tym czasie.

3. Chowaj nadmiar jedzenia

Wiele kobiet uważa, że nie ma silnej woli, aby schudnąć. Tym czasem okazuje się, że często same wodzą się na pokuszenie, ponieważ nie chowają nadmiaru jedzenia, przez co taki widok powoduje apetyt i tym samym spożywanie zbyt dużej liczby kalorii. Dlatego jeśli chcesz zwalczyć pokusę objadania to schowaj nadmiar jedzenia, aby nie znajdowało się w zasięgu Twojego wzroku.

4. Używaj naturalnych słodzików

Tradycyjny biały cukier powoduje szybkie powstawanie uczucia głodu oraz odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Jeżeli nie lubisz pić niesłodkiej herbaty lub kawy to sięgnij po naturalne słodziki, które zawierają o wiele mniej kalorii niż cukier, a przy tym są zdrowsze.

5. Używaj niebieskich talerzy

Naukowo udowodnione jest, że kolor niebieski powoduje zmniejszenie łaknienia. Dodatkowo używaj talerza niewielkich rozmiarów, bo to sprawi, że zaczniesz spożywać mniejsze porcje posiłków. Unikaj takich kolorów jak: pomarańczowy, żółty i czerwony, ponieważ powodują wzrost apetytu.

6. Jedz powoli

Szybkie tempo spożywania posiłków powoduje rozciąganie żołądka, a także spożywanie większej liczby kalorii niż organizm rzeczywiście potrzebuje. Dzieje się tak dlatego, że sygnał sytości dociera z żołądka do mózgu po 15 minutach. Dlatego jedząc zbyt szybko, spożyjesz w tym czasie  o wiele więcej kalorii niż potrzebujesz. Dlatego wyrób sobie nawyk dokładnego przeżuwania każdego kęsa po 15 razy. Na początku liczenie może wydawać Ci się trudne, ale z czasem stanie się to nawykiem.

7. Jedz śniadanie

Wiele kobiet popełnia błąd, ponieważ podczas odchudzania rezygnuje ze śniadania. To powoduje, że przerwa między kolacją i pierwszym posiłkiem kolejnego dnia jest długa, przez co organizm spowalnia przemianę materii. Jeśli nie jadasz śniadań to wyrób sobie nawyk spożywania nawet minimalnego posiłku o poranku, bo to korzystnie wpłynie na przemianę materii.

Te 7 drobnych nawyków pozwoli Ci szybciej i łatwiej osiągnąć smukłą sylwetkę. Dlatego zacznij pracować nad nimi już dziś, jeśli naprawdę na tym Ci zależy.

Foto: https://pixabay.com/pl/photos/apetyt-apple-kalorii-wyżywienie-1239057/

Podobne artykuły