Ćwiczenia odchudzające – które najlepiej działają?

Ćwiczenia odchudzające są niezbędne do uzyskania szczupłe sylwetki. Trening ramion, brzucha, ud, pośladów czy łydek sprawia, że organizm zwiększa zapotrzebowanie kaloryczne, dzięki czemu przy odpowiednim treningu, zaczyna czerpać energię w fałdek tłuszczu. W treningach bardzo ważna jest systematyczność. Dlatego już za chwilę poznasz kilka sprawdzonych ćwiczeń odchudzających, które pozwolą Ci uzyskać zgrabną sylwetkę.

Ćwiczenia odchudzające na uda

Każda kobieta chce mieć zgrabne uda, aby móc bez kompleksów założyć spódniczkę mini, leginsy lub bikini. Jeśli też chcesz wysmuklić swoje uda, to włącz do swoich treningów, kilka sprawdzonych ćwiczeń na uda. Jakie?

Przyciąganie nóg do klatki piersiowej – usiądź wygodnie na podłodze i podeprzyj się rękoma. Następnie zacznij naprzemiennie przyciągać nogi do klatki piersiowej, napinając mocno mięśnie ud. Takie ćwiczenie nie tylko działa na uda, lecz także na płaski brzuch.

Przysiady – przysiady możesz robić w wersji klasycznej, czyli z nogami ustawionymi blisko siebie lub w lekkim rozkroku. To znakomite ćwiczenie odchudzające na uda, które angażuje mięśnie nóg i wysmukla je.

Skłony na stojąco – stań prosto i załóż ręce za głowę. Następnie delikatnie i powoli wykonuj skłony tułowia na lekko ugiętych nogach. Podczas ćwiczenia napinaj tylne partie ud i pośladków.

Wymachy boczne nóg – stań obok krzesła prosto i unieś nogę w bok. Następnie powoli ja opuść i powtórz ćwiczenie ok. 1 razy.

Nożyce – połóż się wygodnie na plecach z rękoma wzdłuż ciała, następnie unieś nogi na ok. 30 cm od podłogi i zacznij wykonywać ruchy ,,nożycowe”. Ćwiczenie to wzmacnia wytrzymałość mięśni brzucha i wyszczupla go.

Ćwiczenia odchudzające na brzuch

Ćwiczenia odchudzające na brzuch są obowiązkowe, jeśli chcesz osiągnąć jędrne i smukłe ciało. Trening brzucha powoduje niesamowity wzrost endorfin, dzięki czemu mocno poprawia nastrój. Do najbardziej popularnych ćwiczeń należą oczywiści brzuszki, które zapewne znasz. Natomiast do pozostałych, które warto włączyć do treningu należą:

Ćwiczenie Planka – połóż się na brzuchu, następnie podeprzyj łokciami wyprostowany tułów, napnij mięśnie brzucha i wytrzymaj w tej pozycji ok. 2 minut. Na początku ten czas może być krótszy, a wraz ze wzrostem kondycji wydłużaj go.

Spięcia nóg – połóż się wygodnie na plecach z rękoma wyciągniętymi za głowę. Następnie unieś jednocześnie lekko ugięte nogi i ręce, na wysokości piersi dotknij nimi rąk. Powtórz ćwiczenie w zależności od potrzeb. To ćwiczenie angażuje prawie wszystkie partie mięśni brzucha, dzięki czemu niesamowicie mocno go wzmacnia i wyszczupla.

Unoszenie nogi – stań prosto (możesz się oprzeć o krzesło). Następnie unieś wyprostowaną nogę równolegle do podłogi. Przytrzymaj w tej pozycji 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 – 12 razy.

Ćwiczenia odchudzające na boczki

Boczki to kolejny obszar ciała, na którym gromadzą się zapasy tłuszczu. Dlatego warto wykonywać ćwiczenia odchudzające na tę partię. Jakie?

Skrętoskłony – są podobne do klasycznych brzuszków. Natomiast, podczas ich wykonywania, dotykaj prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie. Dzięki temu zaangażujesz ,,boczki” do pracy i zaczniesz spalać tkankę tłuszczową.

Unoszenie nóg – połóż się wygodnie na brzuchu z rękoma wyciągniętymi wzdłuż tułowia. Następnie unoś nogi ok. 10 -12 razy, w zależności od kondycji. To ćwiczenie angażuje tylne partie pasa oraz pośladki.

Pamiętaj, że ćwiczenia odchudzające muszą być wykonywane systematycznie i w równych odstępach czasowych. Poza tym, organizm nie spala tkanki tłuszczowej wyłącznie w określonych partii ciała, lecz ze wszystkich. Dlatego, jeżeli chcesz w szczególności popracować nad konkretną częścią ciała, to ćwicz ją jako ostatnią podczas treningu.

Foto:  https://pixabay.com/pl/photos/kettlebell-przydatność-crossfit-3293475/ 

Podobne artykuły